domingo, 3 de febrero de 2013

DEPÈN...


Ahir, un amic em preguntava: "la carn engreixa?"... 

Em vaig quedar pensativa uns segons... no et puc respondre "si" o "no"! Com diu Jarabe de Palo: "todo depende"! Així que la meva resposta va ser:

Depèn del TIPUS DE CARN que mengis. Com bé saps, hi ha diferents tipus d'àcids grassos, de greix, uns més "bons" que d'altres pel nostre organisme. Estic més que segura que has sentit parlar dels "omega-3" o bé del greix trans. Doncs bé... la carn engreixa? Primer de tot, depèn de quina carn mengis, de la seva QUALITAT. I ara que dic "qualitat" aprofito per remarcar que també és important "d'on la treus", no és la mateixa qualitat si la compres al "super" envasada que si la compres a la carnisseria.

Seguidament, depèn de la teva DIETA. Si tens una dieta equilibrada i variada, pots menjar "de todo un poco" que, en principi, no farà " cap "mal". Si llegeixes el meu blog, sabràs que per mi això és un principi bàsic ;)

En tercer lloc, depèn del què CONSUMEIXIS. És a dir, si aportes més nutrients del què el teu cos necessita, aquests "s'acumularan". Per tant, és ideal aportar el què gastes, el què tu necessites per funcionar. Hi ha maneres de calcular-ho segons la teva edat, pes, alçada, feina, exercici, entre altres factors. Així doncs, podem dir que depèn de la QUANTITAT també!

Quart... depèn del teu METABOLISME. Hi ha persones que tenen un metabolisme més ràpid que d'altres, per tant, el seu cos consumeix els nutrients més ràpidament. Però d'aquest tema, sento que necessito llegir més per poder-te informar bé.


Cinquè: depèn de la TÈCNICA CULINÀRIA. Això entra en el què defineix una "dieta equilibrada i variada". Una cosa és cuinar al forn, per exemple, l'altre cuinar sempre fregit! Com bé saps també, el fregit aporta gran quantitat d'oli, lípids, per tant, potser estàs aportant més del què el teu cos necessita, m'explico oi?
També és una bona tècnica la del "papillote" (faré un futur post explicant en què consisteix, per si t'interessa).


Evidentment depèn d'altres factors, i segur que molts d'ells desconeguts! 
Però, en definitiva, no pots dir "aquest aliment m'engreixarà". No és només qüestió de l'aliment en sí! Si, clar que hi ha menjars més calòrics que d'altres i amb més o menys greix, glucosa, proteïnes... per què no em respons tu?? La carn engreixa?? Vinga, t'animo!! I dic "carn" però pots generalitzar-ho a l'aliment que prefereixis ;)

I recorda, primer de tot, SALUT!



No hay comentarios:

Publicar un comentario